O podjetju Novice Produkti Uporabniki Vprašanja Oddaljeno delo
 
PODJETJE
NOVICE
PRODUKTI
UPORABNIKI
VPRAŠANJA
ODDALJENO DELO

aktualno
iskanje
arhiv
PLAČE - Regres za LD za leto 2016

Kratek opis postopka za pravilen obračun regresa in pripravo obrazcev.

1.    Najprej vsem delavcem, ki bodo dobili regres pod ustrezno vrsto plačila (običajno VP-231 ali VP-251, oz. VP-401 za javni sektor (v nadaljevanju J.S.)  vnesemo bruto znesek regresa. če dobijo regres vsi delavci in v enakem znesku si lahko pomagamo s podprogramom v meniju 1.1.2. "Vnos določenega VP za vse delavce".
Za obračun regresa v javnem sektorju, imate za razporeditev delavcev po plačnih razredih in s tem določitev višine regresa, v meniju 4.1. in 4.2. na voljo izpis »Plačni razredi za Regres«. Če izpisa v meniju ne vidite, si ga lahko prenesete preko menija 6.2.N. Na podlagi Ur. l. 90/2015 z dne 27.11.2015 (ZUPPJS16) naj bi se regres za letni dopust javnim uslužbencem in funkcionarjem izplačal pri plači za mesec maj 2016.

2.    V primeru, da kateri od delavcev dobi regres nad Uredbo, potem pod VP za regres do uredbe (VP-231 (251) / VP-401 za J.S.) vnesemo znesek do uredbe, pod VP za regres nad Uredbo pa znesek regresa, ki presega 70% zadnje znane povprečne mesečne bruto plače v RS, (v našem primeru bo to VP-232 (252) / VP-402 za J.S.). če vrste plačila za regres nad Uredbo še nimamo si jo hitro lahko nastavimo s čarodejem za izplačila nad uredbo v meniju 5.E.1.
 
3.    Po vnosu bruto zneskov regresa zaženemo meni 1.3. "Obračunavanje". Tu nastavimo obdobje in datum izplačila, višino regresa na zaposlenega ter ostale podatke. Nato pritisnemo tipko F4  za "Posebnosti" pri obračunu davka kjer nastavimo naslednje podatke:
  • Formula za znesek: nastavimo na B231 (B251) / B401 za J.S. (ali to dodamo obstoječi formuli), oz. na B231+B232 (B251+B252) / B401+B402 za J.S., kadar izplačujemo tudi regres nad Uredbo.
  • Dohodnki brez prispevkov: (sivo) program samodejno nastavi na B231 (B251) / B401 za J.S.
  • Na koliko mesecev: nastavimo na 12 (lahko tudi na 6 ali manj, če regres izplačujemo v dveh ali več delih)
  • Prištejem plačo ki je ažurirana dne: kadar regres izplačujemo ločeno od plače (samostojno izplačilo) tu vpišemo datum shranitve zadnje plače, če pa regres izplačujemo skupaj s plačo, potem ta datum pustimo prazen.
  • Če ni osnove za davek potem...: nastavimo na opcijo Davek računam po minimalni stopnji. če imamo v podjetju več zaposlenih z veliko vzdrževanimi člani in je njihova davčna stopnja 0, pa raje nastavimo na Davka ne računam. Lahko pa nastavimo tudi na tretjo opcijo Davek računam po povprečni stopnji od delavca, vendar pa moramo paziti, da imajo vsaj vsi tisti delavci nastavljeno povprečno stopnjo dohodnine pri katerih program ne more povprečne stopnje izračunati iz osnove za davek po lestvici. Lahko pa jo tudi izračunamo za vse delavce v meniju 1.1.9. Izračun povprečnih stopenj davka.
  • Na koncu nastavitev posebnosti potrdimo (z F9) in naredimo obračunavanje.
4.    Po končanem obračunavanju preverimo pravilnost izračuna, Nato po istem postopku kot pri plači izpišemo obračunske liste za delavce in obrazce za FURS in AJPES, nakažemo pripravljene naloge in pošljemo sezname ali datoteke o izplačanem regresu na banke. J.S. pa mora oddati še datoteko na ISPAP (meni 1.6.F.).

5.    V primeru obračuna regresa v več delih moramo pri drugem (tretjem, ...) delu narediti skupni Obrazec-3 za regres. V tem primeru moramo v meniju 1.5.2. "Izpis obrazcev" na zavihku "Datumi skupnih obrazcev" vnesti datume ažuriranja prvega, drugega, ... dela regresa. Obrazec-3 za regres lahko oddamo tudi v XML datoteki preko interneta na AJPES-ovi spletni strani na isti način kot Obrazec-1-Zap/M.
Ta odstavek ne velja za J.S., ki od 1.1.2016 obrazcev
na Ajpes ne oddaja več!

6.    Ko smo regres izplačali in preverili, da je res vse pravilno ga še shranimo v letno evidenco in zadeva je zaključena.
30.05.2016 14:00

natisni | na vrh