FAKTURIRANJE - Zaključek leta

Navodila za izdelavo zaključka leta v programu Fakturiranje (materialno-blagovna in trgovska evidenca)

Zaključek leta v programu Fakturiranje – programu za materialno-blagovno in trgovsko evidenco je potrebno narediti OBVEZNO!

To velja za vse tiste, ki imate v aplikaciji Fakturiranje prevzemnice, dobavnice, maloprodajne račune in vsakoletno inventuro.

Zaključevanje leta v programu FAWS - program za fakturiranje storitev ni POTREBNO!

Zaključevanje let programa Fakturiranje priporočamo med 15.02.2019 in 31.03.2019.

Ni priporočljivo, da delate zaključek leta pred zgoraj navedenimi datumi. Razlogi: veliko vas še vnaša listine za nazaj, knjiži plačila, čaka na listine dobaviteljev, usklajuje inventuro, ipd.


Leta je potrebno zaključiti po vrsti od najstarejšega dalje. V kolikor imate nezaključeno leto 2017 zaključite najprej tega, potem pa še leto 2018.

Predlagani ukrepi in opozorila pred zaključkom leta:
Pred zaključkom leta morate preveriti vsa stanja in za preteklo leto zaključiti vse dokumente, ker kasneje
popravljanje ni več možno! Prepričani morate biti, da ste za preteklo leto uredili vse in da ni minus zalog in podobnih napak ( preberite tudi navodila November 2018 ). Tudi delovne naloge bi bilo potrebno zaključiti ali prenesti v novo leto.

Pred zaključkom obvezno najprej naredite arhiv podatkov v meniju 8.A.. Priporočamo zunanji medij: zunanji disk ali USB ključ. Na zunanji medij potem zapišite vsebino arhiva in datum. Nadgradite tudi verzijo programa.

Preden poženete zaključek, morajo vsi uporabniki zapustiti program!


Postopek zaključevanja preteklega leta:
Program ob zaključku leta (meni 6.4.A.) še vpraša katero leto naj zaključi. Izberite najstarejše prikazano leto. Program z verzijo iz leta 2014 ali novejšo več ne sprašuje po številki imenika, kam naj shrani podatke preteklega leta! To program po novem zapiše v isti imenik, kot boste delali zaključek leta (glej spodnjo razlago pod točko Razlaga zaključevanja let z verzijo programa leta 2014 ali novejšo).
Ob zaključevanju leta, program vpraša kaj naj stori z odprtimi plačili preteklega leta. Tiste, ki imate vključene servisne naloge, vas bo program vprašal, če naj te pobriše ali prenese v tekoče leto ( če boste dali kljukico bo le-te pobrisal ), nato pa začne z operacijo Zaključek leta. Postopek lahko traja dlje časa, odvisno od računalnika in velikosti baze.

POZOR! Na številki, bazi podatkov kjer boste delali zaključek leta, potem nadaljujete s knjiženjem tekočega leta 2019! Naprej delate torej v isti bazi, kjer ste delali do sedaj.


Pred zaključkom morate tudi vedeti, da program v primeru negativnih zalog ne dovoli prenosa zalog v naslednje leto. ( preberite tudi navodila November 2018 ). Negativnih zalog ne boste imeli če ste pred novim letom naredili inventuro. V primeru negativnih zalog vam bosta ponujeni dve možnosti:
1.) Pred zaključkom leta odpravite minus zaloge po vseh skladiščih. Obstoj negativnih zalog preverite v meniju 3.3, katere artikle, izberete 4. samo artikle z negativno zalogo. Negativne zaloge posamezno po postavkah preverite v meniju 4.1., F6 kartica artikla. Na kartici artikla je razvidno, kje je prišlo do negativnih zalog. Te potem odpravite.
Če ste med letom ignorirali izpis 6.1. ponovna nastavitev cen, kjer vam je sproti prikazoval negativna stanja in nepravilnosti v knjiženju in s takim načinom površnega knjiženja pridelali ogromno količino negativnih stanj vam priporočamo točko 2. Tu vam podjetje PIRAMIDA d.o.o. žal ne more pomagati, zato preberite točko 2.
2.) V primeru velike količine pridelanih negativnih stanj na koncu preteklega leta 31.12.20LL katere ste/boste med letom veselo zanemarjali vam program kljub temu omogoča zaključek leta z naslednjimi omejitvami ! ! ! Program bo prenesel le obstoječe šifrante, artikle, skupine, kupce, besedila, cenike itd in odprte postavke kupcev, dobaviteljev. Otvoritvena stanja šifre, količine in cene boste potem morali ročno vnašati v tekočem letu na dan 01.01.20LL. To je v meniju 6.5.1 Tudi tu vam podjetje PIRAMIDA d.o.o. žal ne more pomagati, ker ste/boste celo leto vsa davčna obdobja zanemarjali evidenco zalog. Hkrati vas tudi opozarjamo, da ste/boste v prekršku, ker se vam v tem primeru ne bo ujemal zaključek leta 31.12.20LL in otvoritev na dan 01.01.20LL.
Po zaključku leta lahko uredite še napise, letnice preteklih let in tekočega leta. Pred tem priporočamo, da naredite arhiv celotne mape podatkov s programom za arhiviranje. Te spremembe naj dela samo zato pristojna oseba v vašem podjetju!
Ko zaženete program Fakturiranje, lahko na začetni maski z ukazom F8 prikličete meni s katerim lahko popravite po želji napise za določena leta podatkov in jih nato shranite s tipko F9.
V samem programu v orodni vrstici zgoraj, kjer je še enkrat opisano ime podjetja imate ponavadi tudi letnico. Ta napis služi za informacijo v katerih podatkih se trenutno nahajate in za glavo izpisov cenikov, zalog, trgovske knjige, preglede prodaje ipd. To letnico in mogoče tudi napis podjetja popravite v meniju 8.1. Ob naslednjem zagonu programa se ta napis tudi osveži.
Za tekoče leto vas naprošamo da se držite navodil pravilnega knjiženja in blokad obdobij. S tem boste imeli manj težav ob naslednji inventuri, pri vseh tekočih izpisih pregleda prodaj, zalog, trgovske knjige ipd.

Razlaga zaključevanja let:
Program naredi arhiv zaključenega leta v isti imenik, kot boste delali zaključek leta.
To lahko preverite na sledeč način:
- Takoj po uspešnem zaključku leta zapustite program.
- Ponovno zaženite program. V orodni vrstici se vam pojavi dodaten meni "Y. Pretekla leta".

Razlaga:
- V primeru, ko boste preko menija "Y. Pretekla leta" zagnali katerega od preteklih let se bo pod napisom programa Fakturiranje pojavila dodatno oranžno obarvana orodna vrstica z napisom PODATKI ZA PRETEKLO LETO (in letnica izbranega preteklega leta npr. 2018).
- Kot že do sedaj, v podatkih preteklih let ni možno karkoli vnašati ali popravljati!


Ob preklopu v tekoče leto knjiženja - v tem primeru leto 2019, bo oranžno obarvana opozorilna vrstica izginila!

FAKTURIRANJE - Inventura (Dodatna navodila)

V nadaljevanju vam na primerih prikazujemo na kaj morate biti še posebej pozorni pri izdelavi inventure.

FAKTURIRANJE - Inventura

Navodila za vnos, obračun ter knjiženje inventurnih razlik v programu Fakturiranje.

Pošiljanje obračunskih listov preko Arnes strežnikov

Zaradi novih omejitev Arnesa pri pošiljanju e-pošte, boste najverjetneje vsi proračunski uporabniki s 100 ali več zaposlenimi pri pošiljanju...

Arnes - omejitev poslane pošte

Arnes je 9.10.2024 omejil število poslane pošte s svojih strežnikov.

KNJIGA PREJETIH FAKTUR - Zapiranje preostanka predračuna

V programu Knjiga prejetih faktur je pri vnosu računa na zavihku Povezave, pri povezavi na Predračun, omogočena kljukica »Zaprem preostanek...



Objavljeno:

Zadnja sprememba: 5.2.2019 ob 4:58