E-Računi
V Uradnem listu št. 111/2013 je bil objavljen Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o opravljanju plačilnih storitev za proračunske uporabnike (ZOPSPU-A), ki je začel veljati 11.1.2014. Bistvena novost, ki jo prinaša ZOPSPU-A je, da bodo s 1.1.2015 morali proračunski uporabniki prejemati račune in spremljajoče dokumente izključno v elektronski obliki (e-računi). To pomeni, da bodo morale pravne in fizične osebe za dobavljeno blago, izvedene storitve ali izvedene gradnje pošiljati proračunskim uporabnikom e-račune. Fizične in pravne osebe bodo lahko pošiljale e-račune proračunskim uporabnikom prek bank, vključenih v medbančno izmenjavo e-računov ali ponudnikov procesne obdelave podatkov s katerimi ima UJP sklenjene pogodbe o izmenjavi e-računov. Pošiljanje bo mogoče tudi preko spletnega portala UJP e-račun, namenjenega izdajateljem, ki prek svoje banke ali procesorja ne morejo posredovati e-računov proračunskim uporabnikom ali ne razpolagajo s tehnično podporo za pripravo e-računov. Navedene izmenjave omogočajo pošiljanje e-računov proračunskim uporabnikom preko UJP, ki je v skladu s 26. členom ZOPSPU enotna vstopna in izstopna točka za izmenjavo e-računov, zato neposredno pošiljanje e-računov proračunskim uporabnikom ni dovoljeno. Kot še izhaja iz objave Ministrstva za finance bo obvezno pošiljanje e-računov v javni sektor spodbudilo približevanje maksimalnemu obsegu uporabe e-računov v zasebnem in javnem sektorju ter prispevalo k racionalnejšemu poslovanju tako javnega sektorja kot gospodarstva.
Navedena sprememba se tiče celotnega javnega sektorja, kot vseh pravnih in fizičnih oseb, ki poslujejo z javnim sektorjem. V ta namen se izvajajo spremembe in dopolnitve v programih.
Za izdajo računov se uporablja programe Fakturiranje, Šola, Vrtec, Obračun storitev.
Za prejem računov se uporablja Knjiga prejetih faktur, Glavna knjiga in Knjiga prometa. Trenutno potekajo intenzivni pogovori in usklajevanja z UJP ter vsemi uradnimi ponudniki izmenjave e-računov, tako glede tehnične izmenjave e-računov, čim enostavnejšega prejema e-računov, kot tudi glede cenovne politike pošiljanja in prejemanja e-računov.
Pričakujemo, da bodo v roku enega meseca znane podrobnosti poslovanja z e-računi in da vam jih bomo lahko predstavili v majskih novicah ter, da se čim prej prične s pripravo in tudi dejanskim poslovanjem z e-računi (pošilja in prejema se e-račune lahko tudi pred 1.1.2015). S tem se bomo vsi izognili morebitnim neprijetnostim in slabi volji ob skrajnem, zakonsko predpisanem roku za prehod na poslovanje z e-računi za javno upravo.
FAKTURIRANJE - Inventura (Dodatna navodila)
V nadaljevanju vam na primerih prikazujemo na kaj morate biti še posebej pozorni pri izdelavi inventure.
FAKTURIRANJE - Inventura
Navodila za vnos, obračun ter knjiženje inventurnih razlik v programu Fakturiranje.
Pošiljanje obračunskih listov preko Arnes strežnikov
Zaradi novih omejitev Arnesa pri pošiljanju e-pošte, boste najverjetneje vsi proračunski uporabniki s 100 ali več zaposlenimi pri pošiljanju...
Arnes - omejitev poslane pošte
Arnes je 9.10.2024 omejil število poslane pošte s svojih strežnikov.
KNJIGA PREJETIH FAKTUR - Zapiranje preostanka predračuna
V programu Knjiga prejetih faktur je pri vnosu računa na zavihku Povezave, pri povezavi na Predračun, omogočena kljukica »Zaprem preostanek...
Objavljeno: