GLAVNA KNJIGA - Uvedba ZPreZP in ZDDV-1D

Oba sprejeta zakona imata za posledico tudi spremembe in dopolnitve v aplikaciji Glavna knjiga

Spremembe in dopolnitve v Glavna Knjiga:

V Glavni knjigi se kompenzacije nahajajo v menuju 3.3.7. (do sedaj smo imeli znotraj kompenzacij menu 3.3.7.1. za medsebojne in verižne kompenzacije ter menu 3.3.7.2. za Ajpes kompenzacije in eKompenzacije. Po novem bodo vse oblike kompenzacij združene. Stare vnešene kompenzacije se bodo avtomatsko prenesle v nov skupni menu.)

Navodilo za uporabo kompenzacij je bolj ali manj identično navodilu, ki velja za uporabo kompenzacij v aplikaciji Knjiga prejetih faktur, tako da se zgledujte po navodilu za Knjiga prejetih faktur, ki je objavljen dve novici pred tem.
Velja samo napotek, da v kolikor boste kompenzacijo prijavili preko Glavne knjige in verzija še nima na voljo statusa “V pobotu” (taka verzija bo predvidoma na voljo šele tekom torka ali srede), morate nujno pred uskladitvijo prijavljenih obveznosti v pobot s povratno informacijo AJPESA, zamenjati verzijo Glavne knjige in “Vnešeno” kompenzacijo prestaviti med “V pobotu” in šele nato prijavljene zneske uskladiti z dejansko pobotanim stanjem.

Izpis plačil, zamud in statusov pobotov bo na voljo v menuju 3.3.9.Pregled plačil po zamudi ter v menuju
3.3.D.Pregled plačil.

Glede knjiženja prejetih računov, je ob knjiženju oz. shranitvi take knjižbe uvedena kontrola ali je polje “Rok plačila” izpolnjeno. Za potrebe novih davčnih kontrol in izdelave pobotov je “Rok plačila” namreč zelo pomemben. Ker pa poznamo tudi gotovinsko plačane račune kjer pa je ta kontrola brezpredmetna, je potrebno konto na katere knjižite gotovinske račune, v kontem planu označiti kot “Konto založene gotovine”.

Glede vnosa pobotov smo že pisali in velja, da v kolikor bo pobot delala stranka računovodskega servisa in seznam prijav v pobot dostavila v računovodski.servis, da mora identični pobot ustvariti tudi računovodja v Glavni knjigi. Le tako bo program v nadaljevanju lahko pravilno evidentiral DDV.

Pred prvim pobotom vsem priporočamo, da zelo natančno uredijo vsa stanja saldakontov. Vsako nadaljnje spreminjanje stanja zaprtih oz. odprtih postavk bo usodno vplivalo na izračun DDV-O obrazca. Na kakšne načine lahko urejate saldakonte, je navedeno v novici objavljeni 11.04.2011 z naslovom GLAVNA KNJIGA - Načini zapiranja saldakontov.

V menuju 3.4.E. bo poleg obrazca DDV-O po novem tudi pripomoček za kontrolo in uskladitev saldakontov za potrebe novega davka. Pripomoček vam bo preveril stanje saldakontov in svetoval tri sklope podatkov urejene po partnerju. V prvem sklopu bodo predlagani “Popravki”. To bodo neplačani računi z zapadlo valuto v davčnem obdobju, ki ga obdelujete in ki niso bili prijavljeni v prvi obvezni pobot. V drugem sklopu bodo predlagani “Storni popravkov”. Gre za račune, ki so bili v predhodnih mesecih knjiženi kot “Popravki” in so bili v kasnejšem obdobju plačani, ali v celoti ali delno in ste s tem ponovno pridobili pravico do vstopnega davka. V tretjem sklopu bodo “Nerazčiščena plačila”, kar pomeni prikaz plačil, ki nimajo vnešenih vez oz. so plačila nepovezana na račune. Po uskladitvi tega stanja boste lahko s pomočjo programa naredili temeljnico za vse predlagane “Popravke” in “Storne”. Ob izdelavi prve take temeljnice bo potrebno v masko vpisati še prehodni konto za te knjižbe. Predlaga se odprtje novega konta iz skupine 295, ki ga morate v kontnem planu odpreti, ga označiti kot saldakontnega in evidentirati za Knjigo prejetih računov. Na kakšen način se bo zadeva beležila kot “Popravek” ali “Storno” v Knjigo prejetih računov še ni znano, ker zakonodajalec še ni sprejel ustreznega pravilnika. Je pa jasno, da bo treba vse te korekture poročati na DURS. Nato sledi končni izračun DDV-O obrazca.

Obrazec si bo mogoče ogledati na ekran, za izdelavo pdf ali xml datoteke, pa bo pogoj, da boste obrazec tudi potrdili kot pravilen. Takrat si bo program zabeležil potrditev, si zapisal stanje trenutnih saldakontov in omogočil izdelavo pdf in xml datotek DDV-O obrazca. Na podlagi shranjenih saldakontov bo omogočena tudi kontrola obrazca v primeru, da ste naknadno posegali v zaprto davčno obdobje in morebiti spreminjali stanje odprtih postavk. V takem primeru je napaka v DDV-O obrazcu neizogibna in pomoči v takem primeru ni. Program bo ob potrditvi pravilnosti DDV-O obrazca avtomatsko vpisal tudi blokado davčnega obdobja in vse blokade se bodo po novem beležile.

Pogoj za delovanje novega sistema DDV-ja so vklopljeni novi saldakonti. Večina vas jih že ima vklopljene, sicer pa to preverite v menuju 7.1. na zavihku 2.Parametri programa, 17.parameter. Če nimate vklopljenih novih saldakontov, se prehod opravi preko menuja 6.D.4.

V primeru, da boste imeli na DDV-O obrazcu knjižbe iz naslova “Popravkov” ali “Stornov” novega davka, avtomatska temeljnica ni mogoča. Tako velja vsaj nekaj prvih mesecev, dokler se zadeva ne skristalizira. V takem primeru boste ročno preverili stanje zneskov davka v davčnih knjigah, jih primerjali z zneski na konto karticah davkov in nato naredili ročno temeljnico v menuju 1.1. ter preko menuja 2.1.2. uredili še zapiranje davčnih kontov.

Glede na to, da je zadeva nova, nejasna, nelogična, smo za vse nadaljne ideje in predloge na voljo, da s skupnimi močmi zadevo postavimo optimalno za nemoteno delovanje. Predloge zbiramo na naslovu infopiramida-lj.si ali preko telefona.



Poleg Uradnega lista št.18/11 z dne 15.03.2011, kjer sta bila objavljena oba dotična zakona, je vir informacij še Pojasnilo DURS-a, št.4230-2622/2011-1 z dne 23.03.2011 ter Pojasnila v zvezi z izvajanjem obveznega večstranskega pobota na spletni strani AJPES.

Pozdravljeni na spletni strani!

Pred vami je nova spletna stran, na kateri boste našli tako programe kot tudi vse iskane informacije.

FAKTURIRANJE - Inventura (Dodatna navodila)

V nadaljevanju vam na primerih prikazujemo na kaj morate biti še posebej pozorni pri izdelavi inventure.

FAKTURIRANJE - Inventura

Navodila za vnos, obračun ter knjiženje inventurnih razlik v programu Fakturiranje.

Pošiljanje obračunskih listov preko Arnes strežnikov

Zaradi novih omejitev Arnesa pri pošiljanju e-pošte, boste najverjetneje vsi proračunski uporabniki s 100 ali več zaposlenimi pri pošiljanju...

Arnes - omejitev poslane pošte

Arnes je 9.10.2024 omejil število poslane pošte s svojih strežnikov.

KNJIGA PREJETIH FAKTUR - Zapiranje preostanka predračuna

V programu Knjiga prejetih faktur je pri vnosu računa na zavihku Povezave, pri povezavi na Predračun, omogočena kljukica »Zaprem preostanek...



Objavljeno: