PLAČE - Regres za LD za leto 2009
Kratek opis postopka za pravilen obračun regresa in pripravo obrazcev.
(v nadaljevanju je J.S. oznaka za javni sektor)
2. V primeru, da kateri od delavcev dobi regres nad Uredbo, potem pod VP za regres do uredbe (VP-231 / VP-401 za J.S.) vnesemo znesek do uredbe, pod VP za regres nad Uredbo pa znesek regresa, ki presega 70% zadnje znane povprečne mesečne bruto plače v RS, (v našem primeru bo to VP-232 / VP-402 za J.S.). če vrste plačila za regres nad Uredbo še nimamo si jo hitro lahko nastavimo s čarodejem za izplačila nad uredbo v meniju 5.E.1.
3. Po vnosu bruto zneskov regresa gremo v meni 1.3. "Obračunavanje". Tu nastavimo obdobje in datum izplačila, višino regresa na zaposlenega ter ostale podatke. Nato pritisnemo tipko F4 za "Posebnosti" pri obračunu davka kjer nastavimo naslednje podatke:
- Formula za znesek: nastavimo na B231 / B401 za J.S. (ali to dodamo obstoječi formuli), oz. na B231+B232 / B401+B402 za J.S., kadar izplačujemo tudi regres nad Uredbo.
- Od tega regres: nastavimo na B231 / B401 za J.S. (v obeh primerih)
- Na koliko mesecev: nastavimo na 12 (lahko tudi na 6 ali manj, če regres izplačujemo v dveh ali več delih)
- Prištejem plačo ki je ažurirana dne: kadar regres izplačujemo ločeno tu vpišemo datum shranitve zadnje plače, če pa regres izplačujemo skupaj s plačo, potem ta datum pustimo prazen.
- Če ni osnove za davek potem...: nastavimo na opcijo Davek računam po minimalni stopnji. če imamo v podjetju več zaposlenih z veliko vzdrževanimi člani in je njihova davčna stopnja 0, pa raje nastavimo na Davka ne računam. Lahko pa nastavimo tudi na tretjo opcijo Davek računam po povprečni stopnji od delavca, vendar pa moramo paziti, da imajo vsaj vsi tisti delavci nastavljeno povprečno stopnjo dohodnine pri katerih program ne more povprečne stopnje izračunati iz osnove za davek po lestvici. Lahko pa jo tudi izračunamo za vse delavce v meniju 1.1.9. Izračun povprečnih stopenj davka.
- Na koncu nastavitev posebnosti potrdimo (z F9) in naredimo obračunavanje.
4. Po končanem obračunavanju preverimo pravilnost izračuna, Nato po istem postopku kot pri plači izpišemo obračunske liste za delavce in obrazce za DURS in AJPES, nakažemo pripravljene naloge in pošljemo sezname ali datoteke o izplačanem regresu na banke.
5. V primeru obračuna regresa v več delih moramo pri drugem (tretjem, ...) delu narediti skupni Obrazec-3 za regres. V tem primeru moramo v meniju 1.5.2. "Izpis obrazcev" na zavihku "Datumi skupnih obrazcev" vnesti datume ažuriranja prvega, drugega, ... dela regresa. Obrazec-3 za regres lahko oddamo tudi v XML datoteki preko interneta na AJPES-ovi spletni strani na isti način kot Obrazec-1-Zap/M.
6. Ko smo regres izplačali in preverili, da je res vse pravilno ga še shranimo v letno evidenco in zadeva je zaključena.
FAKTURIRANJE - Inventura (Dodatna navodila)
V nadaljevanju vam na primerih prikazujemo na kaj morate biti še posebej pozorni pri izdelavi inventure.
FAKTURIRANJE - Inventura
Navodila za vnos, obračun ter knjiženje inventurnih razlik v programu Fakturiranje.
Pošiljanje obračunskih listov preko Arnes strežnikov
Zaradi novih omejitev Arnesa pri pošiljanju e-pošte, boste najverjetneje vsi proračunski uporabniki s 100 ali več zaposlenimi pri pošiljanju...
Arnes - omejitev poslane pošte
Arnes je 9.10.2024 omejil število poslane pošte s svojih strežnikov.
KNJIGA PREJETIH FAKTUR - Zapiranje preostanka predračuna
V programu Knjiga prejetih faktur je pri vnosu računa na zavihku Povezave, pri povezavi na Predračun, omogočena kljukica »Zaprem preostanek...
Objavljeno:
Zadnja sprememba: 22.4.2009 ob 21:20